כששואלים אנשי מכירות או בעלי עסקים למה הם שוב לא הצליחו לסגור את העסקה האחרונה,
מעל 60% (!!!!) אומרים שזה רק בגלל המחיר שהיה גבוה מידיי.
ואני אומרת לכם, שהסיבה הזו היא רק תירוץ, היא לא באמת הסיבה האמיתית.

אז למה לדעתכם לא סגרתם את העסקה האחרונה?

באופן טבעי, כשאנחנו לא מצליחים לסגור עסקה, מיד צצות להן האשמות שנותנות לנו הסבר מאד הגיוני למה הלקוח לא סגר איתנו.
הלקוח לא בסדר, והמתחרים אשמים, המצב בשוק לא מאפשר לסגור עסקאות ועוד סיבות לא רלוונטיות.
האמת, שאין צורך להאשים, אנחנו מוכרחים לזכור שלא כולם יהיו לקוחות שלנו.
מה שבטוח שהאשמות לא יקדמו אותנו בדרך להשגת המטרה שלנו.

להלן שמונה מהסיבות העיקריות ל: למה לא סגרתי את העסקה

1. נאמנות הלקוח למישהו אחר. הלקוח עובד עם מישהו אחר והוא מרגיש מחוייב אליו.
הדבר הראשון שאתם אמורים לעשות זה לנסות ולברר איתו, מה הסיבה העיקרית שהוא ממשיך ועושה עסקים עם אותו ספק.
אח"כ תשאלו את עצמכם, האם גם אתם נותנים ללקוחות שלכם את אותם הדברים שכרגע שמעתם.

2. חוסר תקשורת אמיתית ביניכם לבין הלקוח הפוטנציאלי.
לפעמים גם כשאנחנו מנסים להיות נחמדים, אם זה לא בא אמיתי מהלב, זה פשוט לא יעבוד.
הלקוחות מחפשים נוחות, שקט נפשי וביטחון.
רק בתקשורת שמתבססת על הקשבה אמיתית אפשר לייצר תחילת מערכת יחסים בריאה שאחריה יבואו הסגירות.

3. אתם יודעים מה הערך שאתם נותנים?
אם הלקוח לא מצליח להבין את הערך האמיתי שאתם נותנים, יהיה לו קשה מאד לסגור אתכם את העסקה.

4. במה אתם שונים?
אם הלקוח לא מצליח להבין מה ההבדל ביניכם לבין המתחרים שלכם, אז כנראה הוא לא יסגור אתכם את העסקה.

5. זמן תגובה
הלקוחות שלנו רוצים תשובות והתייחסות, עכשיו!
אם אתן מחליטות לקחת את הזמן ולענות להם כשיצא לכן, סביר להניח שלא תמצאו אותם כשתחפשו, הם כבר קנו במקום אחר, שהבין את הצורך שלהם בשירות ומענה מהיר .

6. גישה שלילית
הלקוחות שלנו אוהבים להוציא כסף במקומות שהם מרגישים נעים.
אם קמתן על צד שמאל ואין לכן חשק לדבר עם אף אחד, עדיף שלא תדברו. אנרגיות כאלה, הורסות סיכוי למכירה, בדוק!

7. חוסר מקצועיות
גם אם נראה לכן שאתן יודעות הכל על המוצרים שלכן, אם לא תעשו שיעורי בית לפני פגישות או שיחות טלפון, מספיק ששאלה אחת של לקוח תגרום לכן לחוסר ביטחון.
החיישנים של הלקוחות שלנו עובדים גם כאן ואף אחד לא רוצה לקנות משהו שמרגיש לו לא בטוח.

8. הכישלון הגדול לעשות את המקסימום שאתן יכולות.
זו הסיבה הכי חשובה והעיקרית שאתן לא סוגרות יותר עיסקאות.
הקושי לעשות את המקסימום שאתן יכולות.
יכול להיות שזו הגישה, האמונות שהולכות איתכן, חוסר ביטחון העצמי, אי הכנה מוקדמת למפגש עם הלקוחות שלכם, כל מה שיגרום ללקוחות שלכן לא לקנות יעביר אותם באופן ישיר לידי המתחרים שלכן שסביר להניח יצליחו למכור להם בקלות.

אחרי שהבנו את שמונה הסיבות, אנחנו רואות שכנראה,
רוב העסקאות לא נסגרות בגלל דרך העבודה שלנו ואין לזה שום קשר למחיר הגבוה.

הרבה יותר קל "להאשים" את המחיר במקום להתמודד וללמוד איך לשפר את דרך המכירה שלנו.
מה שבדר"כ עושים, מאשימים את המחיר, ועוברים לעסקה הבאה, שכנראה גם לא תיסגר "בגלל המחיר.."
תבדקו מה עובד לכם ומה לא,
תלמדו, תשקיעו בעצמכם ובעסק שלכם.
תדאגו להשתפר כל הזמן, ואל תשכחו לקחת אחריות. זו הדרך היחידה לצמוח ולהצליח.

המאמר פורסם באתר: "אמא של"  http://www.imashel.co.il/16811