מה זה נטוורקינג, ואיך זה יכול להיות קשור לעסק שלי?
אני מאמינה שרוב בעלי העסקים שמעו את המילה הזו לא פעם ואפילו מכירים קבוצות מסודרות שפועלות סביב אותו הרעיון.
עובדה היא שנטוורקינג זו אחת הדרכים האפקטיביות ביותר להעצים את העסק שלנו, אבל, כמו כל דבר בחיים, ההצלחה של השיטה תלויה אך ורק בדרך שמתנהלים בה.

אז, אם זה עובד כל כך טוב, למה כל כך הרבה בעלי עסקים מכריזים שהם לא עושים נטוורקינג מכיוון שאין להם זמן והם לא מאמינים בזה?!

לעשות נטוורקינג נכון, זה פשוט להיכנס למוד שונה ולהבין שבכל יום יש לנו הזדמנות למנף את העסק שלנו בזכות אותם אנשים שאנחנו פוגשות בסופר, בגינה אחר הצהרים, בפגישה עם ההורים מהגן או מבית הספר, בקיצור בכל מקום.

המטרה שלנו להגיע לכמה שיותר אנשים שיעזרו לנו להפיץ את המסר של מה שאנחנו עושות.
בואי נלך צעד אחד אחורה וניזכר למה בעצם אנחנו עושות את מה שאנחנו עושות.
נכון שאנחנו רוצות להרוויח כסף מהעשייה שלנו, אבל בטוח שיש עוד סיבה שבזכותה אנחנו עושות ומצליחות במה שבחרנו.

עלינו לשאול את עצמנו האם אנחנו עוזרות ללקוחות שלנו בבעיות מסוימות?
האם יש לנו לקוחות שעברו שינוי בחיים / בעסק בזכות העשייה שלנו?
אם התשובות על השאלות האלה הן, כן ברור! אזי השלב הבא הוא להבין שכנראה יש לקוחות פוטנציאלים נוספים שיכולים לעבור את השינוי אבל אין להם מושג שאנחנו קיימות ולנו יש את הפתרון.

אנחנו לא אמורות למכור את המוצר או השירות שלנו לכל מי שאנחנו מכירות.
חשוב שכן נדאג שהסביבה שלנו תדע מה אנחנו עושות כדי שאם הם מכירים מישהו שאנחנו יכולות לעזור לו, הם יפנו אותו אלינו. פשוט, נכון?

בשביל זה כדאי שלכל אחת יהיה משפט קצר שמסביר מה היא עושה. (או כמו שהוא נקרא "נאום מעלית").

כשאתן פוגשות מישהו שעדיין לא יודע מה אתן עושות, יש לכן פחות מ 30 שניות (!!) להציג את עצמכן באופן מושך ומשכנע, להסביר איך תוכלו להועיל ומה התוצאה שמקבלים הלקוחות שלכן.
חלק משיווק והגדלת המכירות בעסק שלנו זה לזהות, בכל הזדמנות, מי עומד מולנו ואיך הוא יכול לעזור לנו לקדם את העסק שלנו

הנה מספר טיפים איך ליצור "שיחת מעלית" של פחות מ 30 שניות:
1. השיחה אמורה להיות טבעית וזורמת, תשאלו מי הם ומה הם עושים.
2. סביר להניח שישאלו גם אתכן, מה אתן עושות. בנקודה הזו אתן אמורות לענות תשובה ממוקדת לקוח ברורה ועניינית, לדוגמת 'היי, שמי דפנה כהן ואני עוזרת לבעלי עסקים למכור הרבה יותר'.
3. אם הם לא שואלים, שלבו את זה בשיחה.
4. חישבו על בעיה אחת שפתרתן ללקוחות שלכם ויהיה להם קל להתחבר לפתרון.
5. תשאלו את השאלה באופן כללי – נכון ש…? לדוגמא:
'נכון שאתם מכירים בעלי עסקים שמפחדים מהמילה מכירות ולמרות שהם מאד מוצלחים העסק שלהם לא מתרומם?'
6. השתמשו תמיד בגוף שלישי ואל תשאלו "יש לכם בעיה כזאת וכזאת?" זה פשוט יגרום להם צורך להתגונן.
7. תפתחו את הסקרנות שלהם, הם כבר יבקשו מכן את כרטיס הביקור שלכן.
8. אם הם שואלים לגבי בעיה מסוימת, תתנו דוגמה אמיתית מהחיים
'בדיוק יצאתי מלקוחה שמאד פחדה למכור בטלפון ועכשיו היא מדברת עם לקוחות בחופשיות בטבעיות נהנית מכל שיחה ומוכרת הרבה יותר'
9. אל תתנו פתרונות בזק, תנו להם לרצות להתקשר אליכן או לתת לכן פרטים של מישהו שנראה להם שיכול להיעזר בכן.
10. מותר להשתמש במילים כגון "מבטיחה", "באחריות", וכו'. אחרי הכל, אם אתן לא יכולות להבטיח תוצאות עם השימוש במוצרים או בשירותים שלכן, אז למה בעצם אתן מוכרות אותם?

תזכרו, לכל מי שאנחנו פוגשות בדרך יש רשת עצומה של אנשים שהוא פוגש בדרך, ויכול להיות שבין אותם אנשים יש מישהו שמחפש אותך, אבל לא יודע שאת קיימת.
שיהיה לכן בהצלחה והרבה, הרבה מכירות!

 המאמר פורסם באתר "אמאשל":  http://www.imashel.co.il/15417