למה תסריטי שיחה זה החמצן לעסק שלך
- admin
- 22 ביולי 2019
- זמן קריאה 2 דקות
עודכן: 25 בפבר׳ 2022
להישמע מקצועי בטלפון זה לא כל כך פשוט.
וזה עוד יותר מורכב, אם אתה בלחץ מכל שיחת טלפון עם לקוח פוטנציאלי
לא בטוח מה להגיד ומתי, והכי גרוע:
מנסה לזכור בע"פ את החוקים של כל מה שלמדת על שיחות טלפון ושוכח להקשיב ללקוח….
הפתרון היחיד שיעזור לך להפוך למקצוען בטלפון: זה תסריטי שיחה.
נתחיל בזה שתסריטי שיחה מקצועיים אינם דפים מודפסים שקוראים אותם כמו רובוט בכל שיחת טלפון.
זה הרבה יותר מזה.
סיבה ראשונה לשימוש בתסריטי שיחה:
ככל שתיצמד לתסריט שיחה מקצועי, כזה שמתאים לך, לעסק שלך ולסיטואציה שאתה נמצא בה,
אתה תשמע הרבה יותר מקצועי.
כשהכל מבולגן בראש, קשה להיות רהוט בשיחת הטלפון ולדבר במקצועיות ובהירות.
וכשזה קשה, איך תוכל לגרום ללקוח הפוטנציאלי לרצות להמשיך לדבר איתך?
שלא נדבר על לקנות ממך או לקבוע איתך פגישה?
אני בטוחה שהרבה פעמים שאלת את עצמך תוך כדי שיחה…. האם הלקוח עדיין בצד השני!
סיבה שנייה לשימוש בתסריטי שיחה:
ככל שתקשקש יותר תאבד את השליטה על השיחה, תצליח פחות, ותישמע כמו רוב אנשי המכירות!
אם אתה נהנה מזה אתה מוזמן להמשיך, אבל אם אתה באמת רוצה להיות מקצוען
ולהרוויח הרבה יותר משיחות הטלפון שאתה כבר עושה, אתה מוכרח להתחיל להשתמש בתסריטי שיחה.
סיבה שלישית לשימוש בתסריטי שיחה:
רק על ידי הצמדות לתסריט השיחה, אתה יכול להיות בטוח שאתה שואל את כל השאלות הנכונות.
כמה פעמים קרה שסיימת את השיחה לאחר הרבה מילמולים, ובסוף גילית שאין לך מידע סופר חשוב על הלקוח
כמו:
מה הוא עושה לפרנסתו?
מהיכן מגיע הכסף עבור קניית המוצר או השירות שלך?
ממי הם קנו בעבר?
או גרוע מכך, האם הוא קנה בעבר את המוצר או השירות שלך דרך הטלפון?
האם הוא נמצא בשלב הבירורים שיכול להיות גם מספר חודשים, או שהוא כבר בשל לקחת החלטה ולבצע קנייה?
שאלות חשובות אלה ורבות אחרות לעתים קרובות לעולם לא נשאלות מכיוון שכאשר אתה לא עוקב אחר תסריט מובנה,
אתה עסוק יותר מדי בניסיון לחשוב מהו הדבר הבא שעליך לומר, ושוכח לשאול את מה שבאמת חשוב.
סיבה רביעית לשימוש בתסריטי שיחה:
היתרון החשוב ביותר שתוכל להרוויח מתסריטים הוא שתהיה חופשי להקשיב לתגובות של הלקוחות שלך.
שוב, במקום לתהות מה עליך לומר, תוכל להקשיב בתשומת לב לדברי הלקוח ולצורת הדיבור שלו.
אתה תגלה, שאם תקשיב בתשומת לב מספקת, יש סיכוי גבוה מאוד שהלקוח יגיד לך ב ד י ו ק מה
עליך לעשות או לומר על מנת לסגור את המכירה.
פעמים רבות כל כך, אם אתה עובד לפי תסריט מתאים, שואל את השאלות הנכונות ומאזין לתגובות
הלקוחות הפוטנציאליים שלך, תוכל להיות מופתע ממה שהם יאמרו לך.
הם תמיד יאמרו לך בדיוק מה נדרש כדי לסגור איתם, או ממה הם מתרחקים
ומהן הסיבות שגורמות להם לא לקנות.
כך או כך,
לא יהיה זה נהדר לדעת מראש בדיוק מה אתה צריך לעשות כדי לסגור את העסקה בשיחת הטלפון הבאה?
לסיכום
אם אתה לא משתמש בתסריטי שיחה, אתה מפספס בענק ואני בטוחה ששיחות הטלפון שלך לא מביאות
את התוצאות הכספיות שאתה יכול.
תסריט שיחה מאפשר לך להישאר בשליטה בשיחה. הכוונה שלי, שליטה חיובית,
לא לשלוט בלקוח שיעה מה שאתה רוצה, אלא שליטה שלך בך.
אתה לא מבולבל, אין לך צורך לתהות מה אתה הולך להגיד.
במקום להשתהות ולגמגם, אתה יכול להישמע בטוח ונינוח,שזה בעצמם מה שאתה רוצה שיקרה בשיחת הטלפון, לא?
הלקוחות יכבדו אותך יותר אם תישמע כמישהו שיודע על מה אתה מדבר, וזה ייסע להם לקחת החלטה ולקנות ממך.
コメント